Pandaberen, uitzicht en vlag strijken

9 mei 2013 - Beijing, China

Vanochtend zijn we na het ontbijt op eigen houtje met de metro naar de dierentuin gegaan van Beijing. Nou, we waren niet de enigen. Maar het was erg leuk. We hebben een aantal reuzen-pandaberen gezien. Heel erg mooie beesten. We hebben er wat gedronken en verder niet veel andere dieren  gezien. Na afloop wilden we lunchen bij Mc Donalds maar die zat helemaal vol met Chinezen. Ook de KFC zat vol. Uiteindelijk kwamen we bij een andere Mac terecht waar we nog wel konden zitten. Daarna gingen we met de metro verder naar een mooi eiland, vlak naast de Verboden Stad, Er was een mooie witte pagode bovenop een heuvel en die hebben we natuurlijk beklommen, maar wel op ons tandvlees. Bovenop hadden we een prachtig uitzicht over de Verboden stad.

Daarna liepen we verder om de verboden stad heen, onderweg nog even wat gedronken, en hebben we gelopen naar Het Plein van de Hemelse Vrede. Daar werd om 7 uur de officiele nationale vlag gestreken met een militaire ceremonie. Dat gebeurt hier iedere dag. Indrukwekkend.

Daarna met de metro terug naar het hotel en wat gegeten in de buurt. Nu hebben we geen voeten meer over en gaan we inpakken, want morgen gaan we weer naar huis.

1. Margreet en Oma:
    9 mei 2013
    Wat een mooie en leerzame verhalen hebben jullie geschreven, ook de foto's zijn mooi en indrukwekkend. Dank dat we de afgelopen week mee mochten genieten van jullie reis naar China. Mede namens Pa en Ma wens ik jullie een goede en fijne reis terug naar Nederland. Gree.