Tempel van de Hemel, Plein van de Hemelse Vrede en Verboden Stad

7 mei 2013 - Beijing, China

Vanochtend hebben we eerst lekker buiten op het terras van het hotel ontbeten, bami, nasi en groenten. Lekkel hool.

We gingen om half negen met de bus weer op pad door de drukke stad. De eerste stop was bij de Tempel van de Hemel. Een prachtige chinese tempel, maar eigenlijk was het park ernaast nog veel leuker. Iedereen was er vrolijk aan het dansen, sporten, breien, haken, schaken etc. Een heel gezellig chinees ontspanningspark.

Daarna gingen we per bus naar een zijde-fabriek, alwaar we portemonnee weer mochten trekken. Niet gedaan trouwens.

En daarna gingen we naar het Plein van de Hemelse vrede, het grootste plein ter wereld. Zeer indrukwekkend. We zagen het chinees parlementsgebouw, het mausoleum van Mao en de nationale vlag. Zeer groots.

We liepen richting de Verboden Stad, maar gingen eerst met de hele groep lunchen. Een prima chinese maaltijd. Erg lekker.

En daarna liepen we de hele middag door de gigantische Verboden Stad, daar waar vroeger de keizers bivakkeerden. Wat een enorm complex. Heel groots. We liepen langs de verschillende paviljoens, zagen fraaie poorten en tuinen, Duco en Verena verkleedden zich als keizer en keizerin, en we zagen de keizerlijke troon. Mooi weer, en allemaal heel indrukwekkend.

Nu zitten we even een uurtje op de kamer en straks gaan we naar een Kung Fu- show.

Tot nu toe een top-vakantie !!!