Winkelen en lama-tempel

8 mei 2013 - Beijing, China

Vanochtend zijn we op eigen houtje Beijing ingegaan met de metro. En dat was natuurlijk een heel avontuur in een stad waar niemand Engels spreekt. Maar het ging goed, de metro was helemaal volgepropt, maar het is ons gelukt om in het centrum te komen. We gingen naar de Kalverstraat van Beijing, oftewel een heel gezellige winkelstraat. Er waren grote warenhuizen, kleine boetiekjes, allemaal heel gezellig. Het regende een beetje maar dat mocht de pret niet drukken. We belandden bij McDonald´s voor een koffie met een muffin en daarna gingen we weer terug naar het hotel.

Om 13 uur gingen we met de groep en gids naar de lama-tempel, een nog in gebruik zijnde Boeddhistische tempel. Op het complex waren 5 gebouwtjes met verschillende Boeddha-beelden. We zagen verschillende monniken en verder drommen vol toeristen.

Vervolgens werden we bij een kleding-markt afgezet waar veel goedkope t-shirjes te koop waren. Wij waren daar al snel uitgekeken en belandden bij een heuze Konditorei voor koffie met heerlijke gebakjes. Top !

Morgen hebben we nog maar 1 dag om de laatste dingen van Beijing te bekijken. We verheugen ons op de panda-beren.