Zomerpaleis, Olympische arena en chinese akrobatiekshow

6 mei 2013 - Beijing, China

Vandaag een perfecte vakentiedag, waarin we weer heel veel mooie dingen hebben gezien en beleefd. We gingen vanochtend eerst naar het zomerpaleis van de vroegere keizers. Prachtig. Een mooi meer, met bruggetjes, eilandjes, pagodes, tempels, mooie gangen, trappen, mooie schilderingen. Zeeeeer fraai. We hadden er ook prachtig weer. Een enorme klim via trappen naar een oude tempel gaf ons weer een heel sportief gevoel  en een prachitig uitzicht over het meer en de rest van de stad.

Daarna werden we naar een parelfabriek geleid alwaar we een demonstratie kregen en natuurlijk ook gelegenheid kregen om inkopen te doen.

Vervolgens gingen we naar het vogelnest, oftewel de arena waar in 2008 de Olympische Spelen zijn gehouden. Zeer indrukwekkend.

Tenslotte gingen we naar een Chinees theater waar we een acrobatiekshow voorgeschoteld kregen, met spectaculaire stunts.

Het is allemaal heel gezellig hier. Beijing is een zeeeeeer drukke stad, maar tot nu toe allemaal geweldig !

1. Pa en Ma:
    6 mei 2013
    Zo kom je er nog eens achter hoe die Chinese cultuur uitblonk in rijkdom en wijsheid, en wellicht veel ouder is dan wij dachten. We kijken uit naar de beelden, die jullie vast gemaakt hebben en nog zullen verzenden. Blijf genieten!
  2. Margreet en Oma:
    6 mei 2013
    We waarderen het zeer dat wij zo op de hoogte worden gehouden van jullie vakantie in China. Ik geniet ervan om jullie zeer mooie foto's te zien en jullie verhalen te lezen.
  3. Oma & opa Almere:
    7 mei 2013
    Wordt het Olympisch Dorp nu bewoond door Chinesen? Ma zegt dat Sipko zeer patent uitziet.