De chinese muur

5 mei 2013 - Beijing, China

Een fantastische vakantiedag hadden we vandaag in de Chinese bergen. Het ontbijt vanochtend, met bami, nasi en groenten hadden we om half acht. En om half negen gingen we met de bus op weg naar de Chinese muur. Een eerste stop maakten we bij een jade-fabriek alwaar ons werd gedemonstreerd hoe de edelsteen verwerkt kan worden in sieraden en vazen, Natuurlijk werden we daar ook naar een winkel geloodst.
En daarna bezochten we de Chinese Muur ! Adembenemend. Letterlijk, want het was een hele klim. Wauw. Dat mensen zoiets kunnen maken. We kregen twee uur om er over heen te lopen. Natuurlijk hebben we enige tientallen foto's genomen. Het weer is hier prachtig. Foto's plaats ik vanavond op deze site.
We kregen een buffetlunch in een restaurantje bij de Muur. Een verwesterde chinese lunch. Daarna reisden we verder naar een porcelein-fabriek. We kregen een demonstratie en ook hier werden we naar de winkel geleid. Geeft niet, erg leuk. Tenslotte gingen we naar de Ming-graven, een keizerlijke dynastie uit de 15e eeuw. Een prachtig bouwwerk in een fraai park. En er was de zg heilige weg, een laantje met veel bomen en beelden.
Nu zitten we in de bus terug naar het hotel. De trip duurt nog anderhalf uur, dus nu kan ik dit berichtje wel even typen.
Het gaat dus allemaal helemaal prima hier.